2010. szeptember 28., kedd

Szerelmes vers ősszel

Olyan szerelmet, mit Te adsz, nem adhat nekem senki.
Két szemed tükörmennyországában látom magam
Újra nagynak -, ha elvesznél, veled vesznék én is.

Kövérebbek már estelente az árnyak.
Nyirkos félelem csorog le a robosztus fákról
S olykor megriadok, hogy magam is beleszédülök
Az őszi éjjelek nesztelenségébe,
Mint a vaskos diólevelek.

Igen: félek néha.

Félek,
Mert az igazán nagy csodák a legnehezebbek is…
A könnyed kacajok
Elporladnak egy lehelettől,
Mint az elszenesedett papír
S a hétköznapok folyásában,
Ha mégoly gyorsan emelkedünk is,
A végén aztán elenyészünk,
Mint az aranyló sörből feltörekvő, fürge buborékok.

De ha kezeink egymásba fonódnak,
Ha szavaktól véres szánkat egybetapasztjuk,
Akkor ég, föld, pokol és világok születnek
S a vágyak eleven olvasztótégelyéből
Új istenek és új mítoszok.

Ősz van.

A nyitott ablakon kinézve követem a nehézkes felhők vonulását
S már-már eltelítődnék magánnyal és keserűséggel,
Mikor váratlanul felcsendül az esti harangszó -

Hat óra van…

S én ekkor elmosolyodom a feslett szürkületbe meredve,
Elfelejtem, hogy ősz van,
Elfelejtem, hogy félek,
Elfelejtem, hogy van idő
S telisuttogom ezt a mérgekkel átitatott valóságot neveddel,
Felduruzsolom egyetlen imámként az elmúlás ellen,
Hiszen teljes mélységemből eszmélek rá:

Olyan szerelmet, mit Te adsz, nem adhat nekem senki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése